Tuesday 13 August 2013

Meteor Shower. Pengalaman anda?

hello :) *bersua kembali lepas lama menyepi

have you heard about Meteor Shower? sejak 2 hari yang lepas internet heboh dengan berita tentang Meteor Shower yang boleh dilihat pada 12 Ogos 2013 (pukul 11 malam dan keatas). mungkin ada yang tak pernah dengar lagi apa benda Meteor Shower ni kan. alahhh Hujan Meteor kalau tak paham bahasa omputeh. menurut Wikipedia ;
Hujan meteor adalah fenomena astronomi yang terjadi ketika sejumlah meteor terlihat bersinar pada langit malam. Meteor ini terjadi karena adanya serpihan benda luar angkasa yang dinamakan meteoroid, yang memasuki atmosfer Bumi dengan kecepatan tinggi. Ukuran meteor umumnya hanya sebesar sebutir pasir, dan hampir semuanya hancur sebelum mencapai permukaan Bumi. Serpihan yang mencapai permukaan Bumi disebut meteorit. Hujan meteor umumnya terjadi ketika Bumi melintasi dekat orbit sebuah komet dan melalui serpihannya.

ramai Facebookers yang share pengalaman dorang duduk di tengah padang lapang, lepak sambil makan Twieties tunggu hujan meteor ni. tak kurang jugak yang panas hati kononya dah lama tunggu tapi tak jugak hujan meteor ni muncul-muncul. bawak besabar, munkin korang tak mandi, bau busuk, tu yang hujan ni taknak lalu kan? HOHO.

kalau yang bernasib baik tu, untunglah boleh nampak. kalau mcm aku ni yang pemalas nak tunggu memang berdengkur di atas katil adalah lebih elok. mimpi hujan meteor pun jadilah. tak payah nak tengok real-real punya. tapi, bangun pagi tadi ada jugak rasa menyesal sebab tak tunggu malam tadi. yelah kejadian mcm ni jarang berlaku dan boleh dilihat dgn mata kasar. pengalam sekali seumur hidup! tengah dok taip2 ni pun ada jugak rasa menyesal yang tak padan langsung dengan empunya mata malas. HOKHOK. so, whats up? korang penat-penat tunggu muncul tak hujan meteor nya? cerita la cerita la. sharing is caring :)

2 comments:

  1. ahaha..x amek taw sgt pon cter pasal hujan meteor neh.. teruk x? heee

    ReplyDelete
  2. saya dari pkl 11 - 1.30 tungu x muncul muncul pun.. panas btl hat. haha

    ReplyDelete

Awak yang comel. Komen elok-elok tau